Vyučovanie Informatiky Nevidiacich

Programovanie

Programovací jazyk Softvér Metodika Dáta Doplňujúce info
Alan (pre ZŠ) Prostredie Alan Alan - metodický text Alan - dáta k úlohám Programovanie zvukových príbehov.
Potrebný je eSpeak.
Coshi (pre ZŠ) Prostredie Coshi Coshi - metodický text
Coshi - text pre žiaka
Coshi - dáta k úlohám Programovanie pohybu robota po ozvučenej hracej ploche.
Coshi 2 (pre ZŠ) Prostredie Coshi 2 Coshi 2 - text pre žiaka - Programovanie pohybu robota po ozvučenej hracej ploche pre pokročilých.
MusIK (pre ZŠ) Prostredie MusIK MusIK - ukážky úloh - Programovanie hudby.
BlueBot (pre ZŠ) Dodávateľ BlueBot - metodický text - Programovanie robota BlueBot.
Code Jumper (pre ZŠ) Dodávateľ Code Jumper - metodický text Code Jumper - kategórie zvukov
Code Jumper - nahrávky k úlohám
Programovanie zvukov pomocou fyzického programovacieho jazyka Code Jumper.
Python (pre SŠ) NVDA Python konzola,
Visual Studio Code,
Google Colaboratory
Python - pracovné listy
(adaptované pre nevidiacich v PDF),
abcPython - pracovné listy pre Python
(originál vytvorili A. Blaho, Ľ. Salanci)
Adaptované pracovné listy (DOCX) Adaptované pracovné listy k jazyku Python pre nevidiaceho žiaka.
Seminár o vyučovaní programovania nevidiacich
18. októbra 2024
FMFI UK v Bratislave